torsdag 8 januari 2009

När ett Digestivekex är för sött

Yes! Äntligen har jag provat. Idag åt barnen och jag fruktsallad. Jag tänkte äta ett Digestive till. Mmm, det skulle vara så gott. Men jag tyckte det var sött, sötsliskigt faktiskt! I vanliga fall anser jag nästan digestive som ett av de nyttigare kexen, eller iallafall bättre än kakor. Skönt att ha fått svart på vitt att jag kan sluta vara sugen på godis eftersom det aldrig kan leva upp till mina förväntningar. Det slutade med att jag tappert knaprade i mig halva och sen la jag bort resten. Jag känner mig befriad, detta betyder att jag inte behöver känna att jag har ett förbud mot sockriga saker utan att jag inte äter godis för att jag inte gillar det längre. Skönt, skönt, skönt!

Eller att jag kan äta en eller två godisbitar nör jag är sugen utan att för dens skull behöva trycka i mig ett halvkilo lösgodis. Det här var vad jag ville uppnå i kampen mot sockret. Nu är det bara kilona kvar!

1 kommentar:

  1. Gud du är så duktig! Skriv mer och inspirera oss ( MIG ) ;)

    SvaraRadera