tisdag 13 januari 2009

Mexikansk kycklingpaj

Igår provade jag ett nytt pajrecept som jag hittat i ett nummer av tidningen Hemtrevligt, tror jag.

Mexikansk kycklingpaj 4-5 port.
Pajdeg: 3 dl vetemjöl (jag tog 1 dl grahamsmjöl), 100 gram smör och 2 msk vatten.
Hacka ihop detta och låt vila en kvart i kylskåpet. Tryck sedan ut pajdegen i en form och grädda i 225 grader i ca 10 min.
Fyllning: 500 gram kyckling (jag tog två kycklingfileér), 1 gul lök, 1 burk skivade champinjoner, 3-4 msk smör, ½ burk salsa, 200 gram Philadelphia och 3 dl riven ost.
Dela kycklingen i mindre delar. Bryn tillsammans med den hackade löken och champinjonerna. Tillsätt salsa och Philadelphia och rör om väl. Bred ut fyllningen i pajskalet. Strö över riven ost och grädda i 225 grader i 20-25 min. Servera med sallad, vitlöksyoghurt och salsa.

1 kommentar:

  1. Detta måste jag prova..Ger du Ava Estelle av pajen oxå?? Jag har lite svåt att hitta på mat som Alex kan äta.kram

    SvaraRadera