måndag 19 januari 2009

Matdagbok dag 1

Jag kanske borde börja med matdagbok? Att skriva upp vad jag äter varje dag. Jag läser Tungviktarbloggen och hon skriver vad hon äter varje dag, så det ska vara svårt att fuska.

Här kommer dagens matdagbok.

Frukost (kl.9.30):
En portion havregrynsgröt med kanel (kanel är bra för förbränningen sägs det) och mjölk. En knäckebrödsmacka med ost.

Lunch (kl.12):
En bit mexikansk kycklingpaj. Två morötter och ca 15 vindruvor.

Mellanmål (kl.14.30)
1 äpple.

Mellanmål eller vad jag ska kalla det? (kl.16)
En kopp äpple- och kanelte, med en halv tesked honung och extra kanel.

Kvällsmat (kl.17)
Lasagne, en halv tomat och 2 morötter.

Under dagen dricker jag 1-2 liter vatten, det gör jag alltid. Har ett halvlitersglas som jag har med mig överallt i huset. Om jag är borta brukar det bli lite mindre vatten, om jag inte har en vattenflaska med mig.

1 kommentar:

  1. Jag har hört att man ska äta var 3 timme. Stina gjorde det o hon gick ner massor..Givetvis nyttig mat o motion oxå.

    SvaraRadera